ستاره های اوز

ساخت وبلاگ
 

 

فراخوان و دعوت انجمن عكاسي اوز

 

انجمن عكاسي اوز ، واقع درخانه فرهنگ اوز ، از تمامي علاقه مندان به عكاسي ( حتي با موبايل) دعوت مي نمايد كه پس از انجام مصاحبه و تعيين سطح به عضويت انجمن درآيند و از مزاياي تور عكاسي و كلاس هاي عكاسي و جلسات هفتگي نقدعكس و آموزش عكاسي و برگزاري نمايشگاه بهره مند شوند .  علاقه مندان مي توانند جهت اطلاعات بيشتر به شماره ه هاي ٠٩٣٦٤٢٦٢٦٩٣ و ٠٩١٧٣٨٢٩٦٣٨ تماس بگيرند يا با شماره تلگرام و واتساپ ٠٩٣٨٢٣٥٣٢٠٣ در ارتباط باشند 

ستاره های اوز...
ما را در سایت ستاره های اوز دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : جمشید رضایی ewazstar بازدید : 153 تاريخ : دوشنبه 31 خرداد 1395 ساعت: 21:29

 

«شروع ترم تابستانه انجمن خوشنویسان اوز»

آموزش انواع خطوط نستعلیق، شکسته نستعلیق، نسخ، ثلث، خط تحریری، خط لاتین به سبک کاپرپلیت ؛ با ارائه مدرک رسمی به شرط قبولی در آزمون پایان دوره .

شروع کلاسها: چهارشنبه 2 تیر

ساعت : 5:00

مکان: خانه فرهنگ اوز _ خیابان طاهری

شنبه ها و چهارشنبه ها

تلفن تماس:  52516020 - 09177825364

ستاره های اوز...
ما را در سایت ستاره های اوز دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : جمشید رضایی ewazstar بازدید : 175 تاريخ : دوشنبه 31 خرداد 1395 ساعت: 21:29

 

«حق شناس» در لارستان: بر اثر تحريم ها به دوران ماقبل قاجار بازگشته بوديم/ مردم با راي دادن به روحاني گفتند با دنيا تعامل كنيم/ نبايد به مصالح ملي، نگاهِ جناحي كرد
 

آفتاب لارستان: «محمد جواد حق شناس» فعال سياسي شناخته شده و اصلاح طلب كشور به مناسبت سالروز انتخابات ۲۴ خرداد در همايش «روحاني تنها نيست» در لارستان شركت كرد و به پرسش هاي حاضران در اين همايش پاسخ داد.

براي بررسي موفقيتهاي اين دولت بايد بدانيم ابتدا چه تحويل گرفته است

وي ابتدا در پاسخ به اين پرسش كه دولت روحاني طي سه سال گذشته چقدر در جهت تحقق وعده هاي انتخاباتي اش موفق بوده با ذكر مقدمه اي گفت: انصاف، شرط اول قضاوت است و اگر انصاف نباشد خواسته هاي فردي، گروهي و حزبي مان بر قضاوت ما مقدم مي شود. اگر عده اي اين روز موفقيت هاي دولت را نمي بينند بايد توجه كنند آيا منصفانه قضاوت مي كنند يا خير؟

 

وي افزود: در تحليل و پاسخ اين پرسش بايد ببينيم دولت آقاي روحاني چه چيزي را تحويل گرفته است و الان كجا قرار دارد.

عضو شوراي مركزي حزب اعتماد ملي سپس با اشاره به برخي آمارها كه به گفته او توسط حاميان و منصوبان دولت قبل تهيه و منتشر شده است گفت: اين دولت ۵۴۰ هزار ميليارد تومان بدهي دارد. در اندازه اين مبلغ بايد گفت اگر اين پول را به عنوان وامي با احتساب ۲۰ درصد سود در نظر بگيريم، سود اين پول سالانه ۱۰۰ هزار ميليارد تومان مي شود كه به اندازه دوبرابر كل بودجه عمراني دولت در سال ۹۴ است! يعني پول سود بدهي دولت دوبرابر بودجه عمراني اين دولت است. اگر بدهي مثلا سوپرماركتي ۲٫۵ برابر كل سرمايه آن است ما غير از عنوان «ورشكسته» به آن اطلاق مي كنيم؟

وي اضافه كرد: اولين سوال ما از دوستان منتقد اين است: شما چه تحويل داده ايد؟ چرا به آن توجه نمي كنيد؟! طي هشت سال دولت قبل حدود ۸۰۰ ميليارد دلار نفت فروخته شد اما بر اثر تحريم ها هم فروش نفت ما به حدود يك سوم رسيد و هم قيمت آن از متوسط ۱۰۵ دلار به ۳۵ دلار رسيد كه هزينه توليد هر بشكه خودش ۱۵ تا ۲۰ دلار است. رشد اقتصادي كه اين دولت تحويل گرفت منفي ۳٫۴ درصد و تورم ۳۹ درصد بود. اينها آماري نيست كه اين دولت بگويد، سياه نمايي هم نيست و واقعيت است و امثال توكلي و باهنر مي گويند.

بزرگترين دزدي تاريخ، نابودي سه چهارم دارايي ايران در دولت قبل بود

حق شناس سپس آنها را كه بدون توجه به اين واقعيات مرتب به تنور مطالبات مي دمند به رعايت انصاف دعوت كرد و افزود: ما نمي گوييم وضعمان خوب است اما نبايد فكر كنيم چرا وضعمان بد است؟!

وي افزود: تلاش هاي دولت را هم ببينيم؛ ما الان از تورم ۳۹ درصد به ۱۲ درصد رسيده ايم ولي البته هنوز از ركود خارج نشده ايم. يادمان نرفته پول ارز كشور در ابتداي دولت احمدي نژاد ۸۵۰ تومان بود و آخر آن دولت به ۳۵۰۰ تومان رسيد؛ اين يعني دارايي ملت ايران در عرض هشت سال به يك چهارم رسيد و سه چهارم دارايي تمام ايران سوخت. بزرگترين دزدي تاريخ اين بود! و اختلاس ۳ هزار ميلياردي در برابر سه چهارم دارايي ايران صفر است.

بر اثر تحريم ها به دوران ماقبل قاجار بازگشته بوديم و با گوني پول حمل مي كرديم

اين فعال اصلاح طلب در ادامه گفت: آقاي روحاني چه تحويل گرفت؟ ۵ قطعنامه سازمان ملل عليه ايران بود. امكان انتقال پول از سيستم بانكي دنيا نبود و رسيده بوديم به دوران ماقبل قاجار و قبل تاسيس بانك و با گوني پول حمل مي كرديم. چرا اينها را فراموش مي كنيم؟! شما در حوزه روابط خارجي تلاش هاي اين دولت را ببينيد. رئيس جمهور كره جنوبي بعد از ۵۲ سال آمده ايران؛ ۲۰ رئيس جمهور و نخست وزير و ده ها وزير خارجه به همراه صدها سرمايه گذار و حجم گردشگري كه مي آيد را مقايسه كنيد. يادمان نرود خراب كردن ساده تر از ساختن است. خرابي هاي هشت ساله در كوتاه مدت حل نمي شود و قطعا خسارت هشت ساله دوران احمدي نژاد بيش از خسارت دوران جنگ است.

 

حق شناس سپس به برخي موانع اين دولت اشاره كرد و گفت: مشكلات اين دولت كم نبوده؛ سه سال مجلسي را در كنار خود ديده كه همراهي اش نكرده و بيشترين استيضاح و سوال و تذكر را داده است. مديركلِ استاني مجوز كنسرت به «شهرام ناظري» مي دهد و مقام قضايي شهرستان آن را به هم مي زند. امام جمعه فلان شهرستان براي خودش حاكم مطلق است و مي گويد در شهر من كسي حق ندارد كنسرت برگزار كند؛ مگر يك پشت بام و دو آسمان مي شود؟ در يك شهر مي شود و در جاي ديگري نمي شود؟!

واكنش مردم به ردصلاحيتها، كنارگذاشتن ۸۰ درصد نمايندگان مجلس قبل بود

حق شناس در ادامه و در پاسخ به اين پرسش كه آيا روحاني رئيس جمهور تك دوره اي خواهد بود يا خير گفت: بحث رئيس جمهور تك دوره اي از فرداي روز ۲۴ خرداد توسط آنها كه دوست نداشتند او رئيس جمهور شود مطرح شد و ديديد از تمام ابزارها هم استفاده كردند اما بيشتر از ۸ درصد راي نياوردند. ابزار بعدي آنها انتخابات مجلس جديد بود و مي خواستند مجلسي در تراز مجلس قبل داشته باشند. با ردصلاحيتهاي گسترده اميد داشتند مردم انتخابات را تحريم كنند و پاي صندوق نيايند و درنتيجه مجلسي شبيه مجلس قبل شكل بگيرد اما مردم دست آنها را خواندند و بجاي اينكه انتخابات را تحريم كنند محكم تر آمدند و نتيجه، ريزشِ ۸۰ درصدي نمايندگان قبلي بود! يعني عملا مردم آن مجلس را گذاشتند كنار و گفتند نمي خواهيم. بالاخره مردم زير بار تحميل نرفتند و حالا هم اگر ايده رئيس جمهور تك دوره اي بخواهد به آنها تحميل شود زير بار نمي روند و حرف ديگري مي زنند.

به «توسعه سياسي» اين دولت، نمره متوسط به پايين مي دهم

وي در پاسخ به پرسشي مبني بر جايگاه توسعه سياسي دردولت تدبير و اميد گفت: توسعه سياسي جزو اولويت هاي اين دولت نيست و اگر با دولت اصلاحات بخواهيم مقايسه كنيم فاصله زياد است. اولويت اول دولت آقاي خاتمي توسعه سياسي بود اما اين دولت خير؛ هرچند بي توجه به توسعه سياسي هم نيست. در كل رويكرد دولت در شكل دادن به خانه احزاب، تدوين حقوق شهروندي و اقليت ها، در انتخاب نيروهايي از اهل سنت كه براي اولين بار سفيري از اهل سنت منصوب شد و اين حركتي رو به جلو است اما مثلا در مورد رد صلاحيت هاي گسترده وزارت كشور بايد مي ايستاد و اعتراض مي كرد كه نكرد يا در مورد خانم مينو خالقي انتظار داشتيم وزارت كشور محكم تر عمل كند كه نكرد؛ خلاصه اينكه وزارت كشور در آن حدي كه خودِ آقاي روحاني در ميدان است در ميدان نبود. من اگر بخواهم به توسعه سياسي اين دولت نمره بدهم نمره متوسط به پايين مي دهم.

ردصلاحيت اصلاح طلبان و بي ميلي مردم به اصولگرايان باعث شد تعداد نيروهاي مستقل در مجلس زياد شود

اين فعال سياسي اصلاح طلب سپس در پاسخ به پرسشي درباره تحليل انتخابات هيئت رئيسه مجلس جديد گفت: در اين مجلس نمايندگان اصلاح طلب و اصولگرا به عنوان دو وزنه حضور دارند اما آنها هم طيف هاي خاص خود را دارند. آقاي لاريجاني بيش از ۸۰ راي در جريان اصولگرا و آقاي عارف حدود ۱۱۰ راي از اصلاح طلبانِ ليست حدودا ۱۵۰ نفره اميد داشت.  نمايندگان جبهه پايداري نيز در اين مجلس حدود ۲۴ نفر هستند كه راي اصلي شان آقاي حداد عادل بود اما چون او به مجلس راه پيدا نكرد اينها مجبور شدند به زعم خودشان بين بد و بدتر يكي را انتخاب كنند پس راي آنها به سبد لاريجاني رفت و راي او تقريبا هم وزن عارف شد و بقيه آرا را نيروهاي مستقل دادند.

حق شناس در اين بخش به ارائه تحليلي درباره علت زياد شدن نيروهاي «مستقل» در مجلس جديد پرداخت و آن را از طرفي به عملكرد شوراي نگهبان در رد صلاحيت اصلاح طلبان و از طرف ديگر به بي ميلي مردم به اصولگرايان مرتبط دانست كه در نتيجه تعداد زيادي ترجيح دادند هيچ كدام از دو پرچم را در دست نداشته باشند و به نوعي با پنهان كردن باورهاي خود خواستند به مجلس راه پيدا كنند.

وي البته اين روند را به ضرر نهاد مجلس دانست و اصل شفافيت را مورد تاكيد قرار داد و افزود: ۱۵۸ نفر به عنوان ليست اميد راي آورده اند و ۱۲۰ نفر در فراكسيون اميد حضور داشتند اما راي آقاي عارف مي شود ۱۰۳ راي! نمي شود به مردم چيزي گفت و در مجلس كار ديگري كرد و اين به نهاد مجلس و به اصل شفافيت در رفتار سياسي ضربه مي زند.

علي مطهري در مجلس قبل كتك مي خورد اما حالا نايب رئيس شده است

حق شناس البته درادامه اين مجلس را به هر نحو بسيار متفاوت تر از مجلس قبل توصيف كرد و گفت: اگر بخواهيم واقع بين باشيم اين مجلس فرق زيادي با مجلس قبل دارد؛ علي مطهري قبلا كتك مي خورد حالا نايب رئيس مي شود؛ پزشكيانِ اصلاح طلب الان جاي ابوترابي نشسته است و پنج نفر از اعضاي هيئت رئيسه مجلس از نيروهاي اصلاح طلب هستند.

روحاني گفت صد روزه گزارش مي دهم نه همه چيز را درست مي كنم

در ادامه جلسه پرسشي در مورد وعده حل كردن مشكلات كشور طي۱۰۰ روز توسط رئيس جمهور مطرح شد كه حق شناس اين گفته را رد كرد و تاكيد كرد: آقاي روحاي هيچ وقت نگفت مشكلات را صد روزه درست مي كنم بلكه گفت صد روزه به مردم گزارش مي كنم كه البته يك جاهايي هم كوتاهي كردند و در برخي حوزه ها گزارش نداده اند. اصلا هيچ آدم عاقلي هيچ وقت نمي آيد بگويد من صد روزه تمام مشكلات را حل مي كنم.

 

تحريم ها كه زماني «كاغذپاره» خوانده مي شد واقعا براي كشور ايجاد مشكل كرد

وي همچنين در پاسخ به اين پرسش كه خسارت كاهش غني سازي از سطح ۲۰ درصد تا ۳ درصد در اين دولت را چگونه توضيح مي دهيد و آيا اين نابودي دستاوردهاي دولت قبل در بخش هسته اي نيست گفت: ببيند وضعيت مملكت چگونه بود؛ پنج قطعنامه تحريم عليه ما صادر شده بود و امكان فروش نفت روز به روز كمتر شد و با ادامه اين روند به صفر مي رسيد، مايحتاج اوليه مردم مثل دارو، گندم و شيرخشك و غيره به سختي تامين مي شد. عمر ناوگان هوايي ما به ۲۷ سال رسيده بود و شاهد سوانح هوايي بوديم. مشكلات پس از تحريم ها داشت گلوي اين مجموعه را مي گرفت؛ تحريم هايي كه يك زماني مي گفتند «كاغذ پاره است» واقعا براي كشور مشكل ايجاد كرده بود حالا اگر شما باشيد بين حل مشكلات اساسي و تامين مايحتاج اوليه و غني سازي ۲۰ درصد كدام يك را انتخاب مي كنيد؟ در زندگي شخصي و در خانواده هم پدر سعي مي كند ابتدا چهارديواري و غذا و دارو و شيرخشك و پوشاك خانواده را تامين كند سپس اگر چيزي زياد ماند مثلا تلوزيون جديدي هم مي خرد و به اين مي گويند اولويت بندي كه شرط عقل است.

مردم با راي دادن به روحاني گفتند با دنيا تعامل كنيم

در ادامه جلسه يك دانشجوي منتقدِ دولت درخواست كرد پشت تريبون بيايد و در جايگاه مدير جلسه ي پرسش و پاسخ بنيشند كه با استقبال سخنران و مدير جلسه واقع شد. اين دانشجوي بسيجي، با اشاره به سال هاي جنگ تحميلي و مقاومت مردم در برابر قطع نامه هاي آن سالها گفت: در زمان جنگ و با آن تحريم ها جوانان ما سه روزه موشك مي ساختند و چرا الان ما نتوانيم در برابر اين تحريم ها بايستيم و از توان همين جوان ها استفاده كنيم؟

حق شناس در پاسخ به اين پرسش ابتدا به تناسب هزينه و فايده اشاره كرد و سپس صاحبان حق در اين تصميم گيري مهم را «مردم» دانست و گفت: اگر مردم بخواهند عيبي ندارد؛ در كره شمالي هشتاد درصد مردم در قحطي و سختي هستند ولي موشك دارند اما اينجا كره شمالي نيست و كشور ما «جمهوري اسلامي» است و ديديد كه در انتخابات ۲۴ خرداد ۹۲ مردم چرا به آقاي روحاني راي دادند؛ در آن انتخابات مهمترين بحث پرونده هسته اي بود و هر نامزدي مدل خودش را ارائه كرد و آقاي جليلي همين مدلي كه شما مي گوييد را مطرح كرد. او شش سال ايستاد و مقاومت كرد و هر بار با خانم اشتون حال و احوال مي كرد و در آخر هم به قول آقاي ولايتي بيانيه اي مي خواند و باز مي گشت و يك قدم جلو نرفت اما ديديد كه فقط هشت درصد مردم به آقاي جليلي راي دادند. در مقابل آقاي روحاني آمد و گفت مي خواهيم با جهان به تعامل برسيم و چرخ زندگي مردم هم بچرخد و مردم ايشان را انتخاب كردند.

وي در همين مورد غير از راي مردم، به همراهي مقام معظم رهبري با راهبرد «نرمش قهرمانانه» هم اشاره كرد و در ادامه گفت: غير از مقام معظم رهبري و مردم، اتفاقا مجلس نهم كه تندروترين مجلس بود هم برجام را تاييد كرد؛ پس همه تاييد كرده اند و چرا عده اي آدرس غلط مي دهند؟! اين وسط فقط تيم جديد رفت و خواسته مردم و رهبري و نظام و مجلس را با زبان ديپلماتيك مطرح كرد. همين.

نبايد به مصالح ملي، نگاه جناحي كرد

در ادامه جلسه دانشجوي ديگري مواضع سخنران مراسم را نه منصفانه كه مغرضانه خواند و گفت: با آمدن دولت روحاني نه چرخ سانتريفيوژ چرخيده و نه چرخ زندگي مردم؛ وي كه به عنوان دومين منتقد دولت، براي چندين دقيقه فرصت يافت تا در جمع اصلاح طلبان و حاميان دولت در لارستان سخن بگويد در ادامه افزود: تيم مذاكره كننده در جايي مي گويد تمام خط قرمزهاي نظام رعايت شده يا رهبري در جريان جزئيات مذاكره بوده اند اما بعدها در بيانات رهبري اين موضوع نقض مي شود.

سپس يكي ديگر از حاضران نيز درباره ارتباط پرونده هسته اي به منافع ملي پرسيد و اينكه آيا جناح ها بر اساس نگاه ملي با آن برخورد مي كنند يا خير و حق شناس در پاسخ با تاكيد بر اينكه نبايد به مصالح ملي نگاه جناحي كرد به خاطره اي از ديدار آقاي جليلي با خود اشاره كرد و گفت: زماني كه من روزنامه «اعتماد ملي» را منتشر مي كردم آقاي جليلي يك بار به من گفتند كه يكي از مستندات ما در مذاكرات، روزنامه اعتماد ملي بوده و اينكه به خانم اشتون گفته اين روزنامه منتقدترين روزنامه دولت در ايران است اما ببينيد كه در ماجراي هسته اي با يك نگاه ملي از تيم هسته اي حمايت مي كند.

محمد جواد حق شناس در پايان گفت: من به تمام حرف هايي كه زدم باور دارم اما لازم نيست شما حرف هاي من را بطور كامل بپذيريد بلكه به تمام اين نكات شك كنيد اما به تمام اين موارد منصفانه بنگريد. همه ما نظام و رهبري را دوست داريم اما بدانيد كه اداره مملكت كار ساده اي نيست.

ستاره های اوز...
ما را در سایت ستاره های اوز دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : جمشید رضایی ewazstar بازدید : 155 تاريخ : شنبه 29 خرداد 1395 ساعت: 23:21

شمارۀ تلفن پیام شهروند در نشریۀ پیام اوز را به خاطر بسپارید | ستاره های اوز

| اوز امروز

 

شمارۀ تلفن پیام شهروند در نشریۀ پیام اوز را به خاطر بسپارید

 

نشریۀ پیام اوز به منظور دریافت پیشنهادات، انتقادات و دیدگاه های کوتاه شهروندان در عرصه های مختلف شهر و منطقه، شماره تلفن: ۰۹۱۷۸۳۷۶۰۰۷  اختصاص داده است.

ابراهیم احمدی مدیر مسئول نشریه پیام اوز گفت: شهروندان محترم می توانند از طریق : پیام کوتاه(پیامک)، تلگرام یا واتساپ  پیشنهادات، انتقادات و دیدگاه های کوتاه خود را به این شماره ارسال نمایند. نشریه پیام اوز، پیام هایی که در چارچوب قوانین کشور و مطبوعات بوده و حاوی توهین یا اتهام و ورود به حریم خصوصی افراد حقیقی و حقوقی نبوده را در ستونی که به نام پیام شهروند راه اندازی گردیده،  منتشر می نماید.

دزصورتی که ارسال کنندگان پیام مایل به انتشار مشخصات خود هستند در پایان پیام نام و نام خانوادگی واقعی خود را اعلام تا پس از بررسی ثبت گردد. در غیر این صورت برای پیام هایی که منتشر می شود ۴ شماره از وسط شماره تلفن ارسال کننده حذف شده و  بقیه ارقام شماره تلفن ثبت می گردد.

 

اولین شماره نشریه پیام اوز به یاری خدا پس از ۱۰ تیرماه و به مناسبت عید سعید فطر منتشر می شود. پیام های شهروندانی که تا ۷ تیرماه به تلفن: ۰۹۱۷۸۳۷۶۰۰۷ ارسال گردد، دراولین شماره نشریه منتشر می گردد.

لازم به ذکر است این شماره تلفن پاسخگوی تماس  تلفنی  نمی باشد.

 

 

 

 

 

ستاره های اوز...
ما را در سایت ستاره های اوز دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : جمشید رضایی ewazstar بازدید : 181 تاريخ : شنبه 29 خرداد 1395 ساعت: 23:21

معرفی دانش آموز موفق آموزشگاه فرزانگان | ستاره های اوز

| اوز امروز

 

معرفی دانش آموز موفق آموزشگاه فرزانگان

 

ابراهیم احمدی : نوجوانان و جوانان آیندة جامعه را تشکیل می دهند و با توجه به تاثیر نیروی انسانی در توسعه متوازن از نقش آنان نمی توان غافل بود. افت تحصیلی در اوز را به عنوان یک واقعیت باید پذیرفت و برای پیشگیری از تشدید و ماندگاری آن باید اقدام کرد .

وب سایت اوز امروز و نشریه پیام اوز معرفی دانش آموزان موفق و تقدیر از آنان را یکی از عوامل موثر در افزایش انگیزة دانش آموزان موفق وایجاد رقابت سازنده بین دانش آموزان برای جلوگیری از افت تحصیلی می داند. بی تردید اگر موفقیت ها در سال های بعد و تا کنکور سراسری ادامه داشته باشد، در آینده شاهد تحولی در ارتقای کیفی سطح آموزش و حضور موثرتر نیروهای تحصیلکرده در جامعه خواهیم بود.

 

 

فاطمه نامی فرزند محمد رفیع  متولد سال ۱۳۸۱ که در سال تحصیلی  ۹۴-۹۳ در آزمون آموزشگاه فرزانگان پذیرفته شده بود، در سال تحصیلی ۹۵-۹۴ توانسته امتحانات کلاس هفتم این آموزشگاه را با موفقیت پشت سر بگذارد و با معدل ۲۰ به کلاس هشتم راه یابد. با توجه به این که دانش آموزان موفق منطقه در آموزشگاه فرزانگان ثبت نام می شوند، رقابت موفقیت آمیز فاطمه نامی با سایر همکلاسی ها را باید ارج گذاشت و بی تردید در صورت برخورداری از پشتکار و تقویت انگیزه در سال های آینده حرف بیشتری برای گفتن خواهد داشت و شاهد موفقیت های بیشتر وی و راه یابی به مراکز آموزش عالی معتبر در رشتة دلخواه خواهیم بود و جامعه نیز ازخدماتش بهره مند خواهد شد.

وب سایت اوزامروز در راستای افزایش انگیزه نوجوانان و جوانان  آمادگی خود را برای معرفی سایر دانش آموزان و دانشجویان موفق اعلام می دارد.

 

ستاره های اوز...
ما را در سایت ستاره های اوز دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : جمشید رضایی ewazstar بازدید : 188 تاريخ : شنبه 29 خرداد 1395 ساعت: 23:21

 

پیروزی تیم های مدعی و شکست غیرمنتظره قهرمان دوره قبل در مسابقات فوتسال رمضان بخش اوز

در ادامه رقابت های جام فوتسال رمضان ، تیم های امید اوز ، شاهین اوز الف ، کهنه الف ، نفت الف وفیشور در مقابل حریفان خود به برتری رسیدند و تیم وحدت کوره قهرمان دوره قبل شکستی دور ازنتظار در مقابل تیم شهرداری اوز متحمل شد تا شاهد اولین نتیجه غیرمنتظره در این مسابقات باشیم.

مشخصات کامل بازی ها به شرح زیر می باشد:

گروه سوم:

22:30  شنبه 22 خرداد

امید اوز 5      کهنه ب 2

امید اوز: اسداله نیامبارک (2گل) ، ستار بلوکی(2گل) و عبدالرحمن بیضایی

عبدالحمید رنجی زاده

کهنه ب: مهران احمدی و مهرزاد احمدی

فریبرز محمودی و عقیل انصاری

 

23:30  شنبه 22 خرداد

شاهین اوز الف 3      شاهین فیشور 1

شاهین اوز الف: محمد ملاحت(2گل) و صائب ملک پوری

محمد لطافت

شاهین فیشور: سلیم حاجی پور

گروه چهارم:

22:30   یکشنبه 23 خرداد

کهنه الف 11    جوانان شاهین اوز 1

کهنه الف: سیدمحمد حسینی(3گل) ، یحیی رضایی(3گل) ، حسین پاسلاری(2گل) ، شعیب خواجوی(2گل) و یونس محمودی

 

23:30   یکشنبه 23 خرداد

نفت الف 4   شهاب فیشور 3

نفت الف: عبدالعظیم سپرتاج(2گل) ، مصطفی کارگشا و صادق زارع

ابوالقاسم اسدی

شهاب فیشور: عادل عبدی ، ابراهیم شکری و عبدالحمید پورحمزه

عبدالحمید پورحمزه

گروه اول:

22:30  دوشنبه 24 خرداد

شهرداری اوز 3     وحدت کوره 2

شهرداری اوز: محمدجعفر احمدی(2گل) و حسین خوشابی

صلاح الدین رفیعی ،حسین خوشابی و میثم طالبی

وحدت کوره:مسعود نظافت(2گل)

سعید خاموشی

23:30  دوشنبه 24 خرداد

فیشور 13   نفت ب1


فیشور:رضا آواره(3گل) ، احمد طاهری(3گل) ، عبدالعزیز حقیقت(2گل) ، احمد سلیمانی ، علی نامور، مختار آتش افروز ، آیت اله خانه باز و گل به خودی بازیکن نفت

ستاره های اوز...
ما را در سایت ستاره های اوز دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : جمشید رضایی ewazstar بازدید : 169 تاريخ : چهارشنبه 26 خرداد 1395 ساعت: 3:52

کتابخانه عمومی اندیشه اوز بالغ بر ۲۴ هزار جلد کتاب و ۷۵۰ مراجعه کننده در ماه دارد | ستاره های اوز

| اوز امروز

 

 

کتابخانه عمومی اندیشه اوز بالغ بر ۲۴ هزار جلد کتاب و ۷۵۰ مراجعه کننده در ماه دارد

 

به گزارش فوزیه زارع سرپرست کتابخانه عمومی اندیشه اوز،  با اهدای ۳۱۵ جلد کتاب در سال جاری از سوی خیرین و اهدای ۹۷ جلد کتاب از سوی نهادکتابخانه های عمومی کشور تعداد کتاب های موجود  دراین کتابخانه به ۲۴ هزار و ۴۴۳ جلد افزایش یافته است.

زارع افزود: این کتابخانه هرروز از ساعت ۷:۳۰صبح تا ۱۹ فعال است که با توجه به شروع فصل امتحانات مدارس و دانشگاه ها، آمادگی برای کنکور و حضور مستمر اعضای کتابخانه، در ماه گذشته این کتابخانه ۷۵۰مراجعه کننده داشته است. دراین مدت حدود ۴۵۰ کتاب نیز از سوی کتابخانه به اعضا امانت داده شده است.

 

سرپرست کتابخانه عمومی اندیشه گفت: ۲۸ هرماه برنامه کتابخوان با حضور اعضای علاقه مند توسط ۶ نفر از اعضای فعال اجرا می شود که غلامی نژاد و غیاثی کتابداران کتابخانه در این برنامه فعال می باشند.

 

 

در بخش مادر و کودک که عصرها فعال است نیز برنامه های مختلفی اجرا می گردد که شامل  برنامه های مجزا برای کودکان زیر ۶ سال و بالای ۶ سال است. زارع کتاب های بخش کودک را ۲ هزار و ۹۹۳ جلد اعلام داشت که در سال جاری ۳۶ نسخه توسط خیرین و ۶۹ نسخه توسط دبیرخانه نهاد اهدا شده است. کتابداران بخش مادر و کودک نیز هرمی و بهزادی می باشند.

 

سرپرست کتابخانه عمومی اندیشه اوز از تامین تجهیزات برای ساختمان هنری از سوی بانیان خبر داد و گفت به زودی این بخش  به صورت کامل فعال می شود. وی با اعلام  بازدید  دکتر ارفعی و پروفسور افسانه  نجم آبادی از کتابخانه عمومی واظهار رضایت آنان از فعالیت این نهاد فرهنگی، از همکاری خیرین و هیئت امنای کتابخانه به ویژه آقایان : منصور فقیهی نژاد، محمد فاروق رکنی، محمد محمودی، خانواده عبدالعزیز هنری ، حمید هنری و انجمن دوستداران کودک در تامین کتب و تجهیزات کتابخانه  و همکاری در اجرای برنامه ها تقدیر و تشکر کرد

 

ستاره های اوز...
ما را در سایت ستاره های اوز دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : جمشید رضایی ewazstar بازدید : 182 تاريخ : چهارشنبه 26 خرداد 1395 ساعت: 3:52

 

بایی جان اور چیکن دیح

بازم مرغ دادن

ماه مبارک رمضان که ماه خیر وخیرات هم هست و بسیاری از خیرین افطاری به دیگران میدهند  مساجد در این ماه مملو از ادم هایی ست که هم برای نماز میروند وهم برای گرفتن افطاری واز این نظر بسیاری از افرادی که توان مالی چندانی ندارند و اکثر انها کارگران هستند و دیگر اقشار زحمتکش فرصتی پیدا میکنند تا شامی و افطاری گیرشان بیاید که معمولا شامل بریانی است که بعضی از جاها همراه بریانی مرغ یا گوشت دوغ پاکتی و کمی خرما و گاهی هریسه و میوه هم میدهند . این کار نیک وپسندیده وخوبیست اما چند روزه که چند تا از کارگرهای شرکت هر وقت میرند ومی ایند و با دست پر هم میایند میگویند بایی جان اچ اور چیکن دیح . یعنی امروز بازم بریانی مرغ دادند میگم مگه بده مجانی هر روز بریانی مرغ بهتون میدن میگه  اچهه . بعد میگه ای کاش طی این ده روز یکبار هم بریانی گوشت میدادند . بهش گفتم فرق بریانی مرغ و گوشت مگه چند درهمه میگه دو تا سه درهم . دیدم بی راه هم نمیگه اخه هر روز به ادم چلو کباب سلطانی هم بدن خسته میشه تا چه رسد به بریانی مرغ هندی .

یکی از این کارگران که پاکت پلاستیکی دستش بود و یکی دیگر از انها که جعبه ای مثل پیتزا دستش بود (بعدا فهمیدم توی این بسته بندی زیبا کادوی بریانی مرغ و مخلفات است وهمه چیز در ان بود ) گفت در هر حال ضمن تشکر از خیرین محترم وکسانی که افطاری میدهند و مطمئنا برای اجر دنیوی واخری انهاست خوبه گاهی برای رضای دل این کارگران و زحمتکشان بریانی گوشتی یا بادمجانی هم بدهید تا قدری متنوع باشد . اجرشان با خدا .

 

ستاره های اوز...
ما را در سایت ستاره های اوز دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : جمشید رضایی ewazstar بازدید : 180 تاريخ : چهارشنبه 26 خرداد 1395 ساعت: 3:52

من تا دو سال دیگه رفتنی شدم

کجا ؟ به دیار باقی .

اگر خوب بودم یا بد اگر ناراحت شدید از دستم یا خوشحال اگر میشناسید یا نمیشناسید بالاخره به رفتن نزدیک شدم و بار سفر باید ببندیم . اگر یه وقت چیزی بهتون گفتم که به دل گرفتید یا دلتون از دست من گرفته یا از دیدنم خوشبحال نشدید یا خیلی دوستم داشتید می بخشید.  بابت همه این چیزها ی خوب وبد بهتراست بگذرید . نه طلب کارتون هستم نه تا یادم میاد بدهکارتون بقولی یر به یر هستیم . گاهی عصبانی شدم گاهی لبخند زدم گاهی تو دلتون بودم گاهی ولتون  شدم . یه وقتی می بینی عاشقم شدید یا عاشقتون شدم  یه وقت خواهان سر به نیستم بودید یا از دیدنم بدتون می اومده در هر حال  وقت زیادی نمونده  تا فرصت هست هرچی تو دلتون هست میتونید به من بگید . حالا اینکه چه روز وچه ماهی وچه ساعتی میرم دقیق مشخص نشده اما  طبق براوردها رفتنی هستم .

یه روز پیش دوستان در یک تست مجازی که برا م فرستادند دیدم اگر این تست بدرستی پر کنم مشخص میکنه که تا چند سالگی زنده می مونم و چقدر وقت دارم تا نفس بکشم . تمام گزینه هایی که نوشته بود پر کردم ودر اخرش نتیجه این ازمون مشخص شد که من تا چندسالگی ام عمر میکنم . دیدم دو سال دیگه بیشتر زنده نیستم و برای همین این اطلاعیه نتیجه ازمون براتون نوشتم که اگه چیزی میخواهید برای فک وفامیلتون تو ان دنیا ببرم یا سوغاتی میخواهید بخرید یا حرف و پیامی برای رفتگانتان دارید از حالا اماده کنید تا ببرم . یه وقت چه دیدید شاید شما هم همسفرم بودید انوقت بار ها را با هم تقسیم میکنیم که اضافه بار بهمون نخوره . هر چند  میگن ادم وقتی میره اون دنیا دست پر بره خیلی بهتره .

شما هم اگر خواستید بدونید همراه من هستید یا زودتر از من میرید یا هنوز هنوزا کنگر خوردید ولنگر انداختید و به این زودی ها تن به عزراییل نمیدید .برید تو این تست شرکت کنید . فقط اونایی که همسفر من میشن خبر بدن تا بی خبر هم نریم اون دنیا . باشه

 

ستاره های اوز...
ما را در سایت ستاره های اوز دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : جمشید رضایی ewazstar بازدید : 135 تاريخ : سه شنبه 25 خرداد 1395 ساعت: 17:33

قهرمانان اوزی همراه تیم ملی | ستاره های اوز

| اوز امروز

 

توضیحات راستگو سرمربی تیم ملی کاراته کیوکوشین در مورد تیم ملی اعزامی به مسابقات جهانی

 

پس از انتشار خبری تحت عنوان: “استقبال از کاراته کاران اوز اعزامی به مسابقات جهانی مسکو“، آقای جعفر راستگو سرمربی تیم ملی کاراته کیوکوشینیادداشتی ارسال کرده اند که جهت اطلاع مخاطبین عین آن منتشر می شود:

 جعفر راستگو سرمربی تیم ملی کاراته کیوکوشین : سلام. ضمن تشکر از مطالب درج شده. یاد آور می شوم این تیم دقیقا تیم ملی ایران بوده که اعضای تیم اعزامی از سازمان kwu بوده و ۴ عضو داشته که در مسابقات انتخابی قهرمان شده بودند. اعزام تیم با نامه شورای برون مرزی که مورد تایید فدراسیون کاراته ایران به عنوان فدراسیون اعزام کننده بوده است.

اعضای تیم:
۱-امیر حمزه فتحی:تنها ایرانی که چهار بار قهرمان وزن آزاد کل سبک های آزاد شده و در سال ۲۰۱۲ قهرمان وزن آزاد مسابقات جهانی سبک های آزاد تایلند شده و از مبارزین بسیار مطرح ایران هستند .
۲-پیمان فخرایی :قهرمان ماتسوشیمای ایران در ۸۰ کیلو دو بار . نایب قهرمان وزن آزاد سی شین کاراته و قهرمان وزن ۸۵ سی شین و عضو تیم ملی ایران (سبک سی شین) در ارمنستان و قهرمان وزن ۸۰ و……
۳-فرشاد نیامبارک دارای دو مدال طلای ایران در سبک سی شین و در وزن آزاد . نایب قهرمان ۹۰ کیلو ماتسوشيما ایران و عضو تیم ملی ایران در ارمنستان و قهرمان این مسابقات با شکست یکی از قهرمانان بزرگ اروپا و عضو تیم ملی ایران در مسابقات ژاپن سال ۲۰۱۲ و…

۴-علی حاج رضایی از قهرمانان مطرح و بزرگ ایران در سبک آزاد و قهرمان kwf ایران

پایگاه اوز امروز: این پایگاه آمادگی خود را جهت مصاحبه اختصاصی با جناب آقای راستگو سرمربی محترم تیم و انتشار آن در راستای روشن شدن اذهان در مورد شبهات مطرح شده اعلام کرده است.

 

ستاره های اوز...
ما را در سایت ستاره های اوز دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : جمشید رضایی ewazstar بازدید : 153 تاريخ : شنبه 22 خرداد 1395 ساعت: 5:00

 

سفرنامه دوم 

قسمت هشتم 

11فوریه 2016 پنج شنبه

دیشب که امدیم منزل به سامان گفتم فردا هر طور شده باید بریم کاخ نوروز ببینیم گفت باشه .اما قبل از رفتن به کاخ نوروز قراری داشتم با اقای اقبال که از دوستان تاجیک من در شهر دوشنبه است اقا اقبال در منطقه ودنه ساز هستند و کارش مهندسی وساخت وساز است پسر واقای جوانی که زن ودوبچه نازنین دارد سال گذشته به اتفاق اقا حکیم در شهر دوشنبه کمک های زیادی به من کردند ودر بسیاری جاها همراهی ام کردند انهم بی توقع وچشم داشت .به نظرم اینگونه ادم ها که ارزش انسانی انها بالاست باید همیشه بعنوان یک دوست خوب وبا محبت یاد کرد تا فراموش نکنیم در شرایط سخت اینها ممدکار ما بوده اند .

سال گذشته که خانه  اجاره ای ام بالاتر از ودنه ساز ونزدیک پارک عینی بود روزی به اتفاق حکیم واقبال در کوچه های انجا قدم میزدیم وچون هوا سرد بود وچایی کبود نیز زیاد نوشیده بودیم گفتم اگه اینجا دستشویی هست برویم جایی دستشویی اقا اقبال گفت کمی بالاتر مسجد هست ومسجد بزرگی است و تو این منطقه بزرگ است با هم رفتیم انجا بیرون مسجد چندان جلوه ای نداشت رفتیم داخل که برویم دستشویی دیدم وضع دستشویی انجا در شان ان مسجد نیست دروازه های درب وداغون کف وبدنه بدی داشت واصلا مناسب نبود .وقتی که در سال 2015 ودر سفر قبلی به دبی برگشتم در جمعی که افراد خیر هم بودند از من راجع به تاجیکستان ومساجد انجا پرسیدند که من هم براشون توضیح دادم تا رسیدم به موضوع دستشویی مسجد منطقه باغ عینی یکی از دوستان گفت اگر رفتی انجا ببین خرج دستشویی انجا چند میشود من میدهم .

برای همین امروز قراری که با اقای اقبال داشتم برای همین منظور بود قرار ما ساعت 10 در ودنه ساز روبروی رستوران بود . به اتفاق اقا سامان رفتیم انجا ایستادیم اقبال گفت من ماشین ندارم اگر میشود با ماشین دوستت برویم ساعت 10 ونیم اقبال امد سوار ماشین شدیم ودو ایستگاه بالاتر رفتیم به سمت مسجدی که قرار بود دستشویی انها اگر بشود تعمیر کنیم . این موقع صبح خلوت بود رفتیم داخل دیدیم قسمت دستشویی همه جا بهم ریخته و ویران شده و عملا قابل استفاده نیست کمی که رفتیم داخل اقبال صدا زد اقا فرهاد بیا اینجا رفتیم بالاتر تعجب کردیم یک سرویس خوب دستشویی با محل وضو با سیستم ابگرم بسیار خوب وتمیز درست کرده بودند انگار نیت عملی شده بود و دیگر احتیاجی به درست وتعمیر دستشویی نبود .خیلی بیشتر از انتظار ما وکاری که ما میخواستیم بکنیم . چند تا عکس گرفتیم و رفتیم در صحن مسجد خادم مسجد که هم نگهبان وهم به انجا سراوری میکرد اطلاعات خوبی داشت . ما منظور امدنمان به مسجد را برایش تشریح کردیم او هم تشکر کرد وگفت این سرویس  حمام و توالت( در تاجیکستان به توالت میگویند حاجت خانه ) و وضوخانه بوسیله بودجه واز طریق صندوق خیرات مسجد درست شده است . دیدیم کار بسیار خوبی کرده اند از خادم مسجد که نام زیبا ی مجنون عاشق را داشت پرسیدیم کاری هست که مسجد احتیاج به کمک داشته باشد گفت در حال حاضر همه چیز دارد اما زمان نماز در روزهای جمعه که تعداد زیاد میشوند جا کم است اگر در قسمت حیاط یک سر پناه بسازند که جای بیشتری پیدا شود خوب میشود گفتم حدودا چقدر خرج میشود گفت دقیق نمی دانم ولی به نظرم ده هزار دلاری خرج دارد . با جناب مجنون عکسی گرفتیم وخداحافظی کردیم .

اقا اقبال به صورت پاره وقت برای یک معهد کودک کار میکرد بیشتر کارهای تعمیراتی انجا بود میگفت بابت اینکار ماهی 200 سامانی به او میدهند البته در هفته یکی دوبار به انجا سر میزد وکار اصلی او نبود . در مسیر رفتن به کاخ نوروز که از خیابان سعدی به ان مسیر رفتیم اقا اقبال قبل از کاخ نوروز از ما جدا شد من دو سه بسته شیرینی که برای خیر مادرم گرفته بودم یک جعبه به او دادم و یک کادوی دیگر که از دبی برایش اوردم به او دادم خیلی خوشحال شد .

تا کاخ نوروز راهی نمانده بود واز سر پل میشد کاخ نوروز را دید به سامان گفتم امروز هر طور شده باید از کاخ نوروز دیدن کنیم چون الان برای بار سوم بود که به انجا میرفتیم . هوا سرد بود ومحوطه کاخ نیز بعضی جاها یخ زده بود البته جلو در ورودی کارگرهای انجا تمیز ومرتب کرده بودند . با نگهبان انجا صحبت کردیم گفتیم امروز میخواهیم کاخ را ببینیم گفت الان کسی نیست و رفته اند ابد ( ابد یعنی رفته اند برای نهار ) گفت باید صبر کنید . با سامان سرگرم صحبت بودیم که اقای نگهبان گفت یکنفر از مسئولین کاخ که به شما نشان بدهد الان هست بروید بالا پیش ان زن . بلافاصله رفتیم بالا . خانم متین ومرتب و خوش صحبت ومسلطی بود معلوم بود برای اینکار تعلیم واموزش دیده است و از تجربه زیادی برخوردار است . با وجود سن بالایی که داشت اما چهره زیبا وظریفی داشت ومعلوم بود در جوانی زنی بسیار زیبا وجذاب بوده است . نامش برنا بود وخوش صحبت .

اولین جایی که رفتیم به تالار شیشیه ای یا تالار اینه کاری شده بود که بسیار زیبا درست شده بود . دومین تالار تالار گلستان بود که همه چیزهای درست شده ان از چوب بود چوب چلقوز که میگفت از روسیه می اید و مال درختان چلقوز است و هنرامندان زیادی از اسفره وخجند در این تالار ها نقش افرینی کرده اند.  تالار بعدی تالار زراندود بود که مخصوص جلسات مهم وپذیرایی های دولتی به نظر میرسید تمام این تالار ها بخصوص تالار زراندود بدون ستون مرکزی بود با سقف های بلند اینه کاری و گاه چوب کاری و منبت وکاشی کاری . تالار دیگری که خانم برنا به ما نشان داد تالار ارژنگ بود که تالاری ساخته شده از سنگ های قیمتی با تابلوهایی بود که اثر هنرمندان نقاش بود حداقل چهار اثر از کمال الدین بهزاد بود که همه انها با سنگ های مختلف بدون استفاده از رنگ کار شده بود که استادان بنام تاجیک انرا بصورت تابلو دراورده بودند واقعا زیبا و با نهایت سلیقه درست شده بود . قندیل ها که همان لوسترهای بلند بود در مرکز تمام تالارها به زیبایی انها افزوده بود .  تالار بعدی تالار دیدار بود که در انجا معمولا جشن ها وکنسرت ها وبرای شادی وهمایش ها بود . با فرصت اندکی که داشتیم وشتابی که خانم برنا داشت تا برود نهار بخورد  توضیحات او سریع بود و یاداشت برداری به قول تاجیک ها ناممکن میشد ومن مجبور بودم تا با گرفتن عکس و گاه فیلم انرا دوباره به یاد خودم بیاورم .  امید که در فرصتی دیگر بتوانم روزی روزگاری گزارش خاص وجامعی از ان تهیه کنم .

خانم برنا قبل از ورود به تالار برنا به ما گفت که امروز عصر در این تالار جشن وهمایش نوروزی تاجیک ها وافغانها برگزار میشود از ایشان پرسیدم امکان دارد ما هم برویم . گفت الان میرویم داخل سالن و افراد تهیه کننده وبرگزار کننده که بیشتر از تلویزیون اریانا افغانستان هستند انجا مشاهده میکنید واز انها پرسان کنید . وقتی داخل تالار دیدار شدیم عده زیادی مشغول تنظیم دستگاههای مختلف نورپردازی وصدا برداری بودند . خانم برنا به ما گفت ان اقایی که انجا هستند وافغانی می باشند مسئول برگزاری این برنامه هستند . از خانم برنا تشکر کردیم وبه سمت ان عزیز افغانی رفتیم جوانی 30 ساله به نظر میرسید و وقتی ما گفتیم که ما ایرانی هستیم وبرای دیدن وگردش به تاجیکستان امدیم با گرمی از ما استقبال کردند به ایشان گفتیم برنامه شما کی هست گفت عصر ساعت 4 گفتیم میشود ما هم بیاییم و باید بلطی از کجا تهیه کنیم گفت اینجا قبلا پیش فروش شده و بیشتر دعوت شده اند  واشکال ندارد شما هم دعوت ما باشید . خیلی تشکر کردیم به سامان گفتم  هر چند دو روز امدیم اینجا وکاخ نوروز ندیدیم اما امروز که امدیم شانس دو بار به ما رو کرده است و خیریت ان نرفتنها حالا خوش شانس ما در این روز شده است .

از تالار ها که بیرون امدیم رفتیم قسمت های دیگری که درش باز بود سالن بزرگ بلیارد واسنوکر سالن بولینگ و سینما که انموقع صبح بسته بود .از انجاها چند تا عکس گرفتیم وراهی خانه شدیم .

به اتفاق سامان امدیم منزل تا ساعت 4 کمتر از سه ساعت وقت داشتیم گوشت ومرغ داشتیم سریع برنج و گوشتی درست کردیم ساعت دو نیم غذا خوردیم و کمی استراحت کردیم . ساعت سه ونیم راه افتادیم گفتیم 4 انجا باشیم تا انجا راهی نبود وقتی رسیدیم دم در اول جلوی ما گرفتند گفتند دعوت هستیم وکارت داریم گفتیم نه گفتیم ما دعوت رئیس برنامه هستیم اورا صدا زدند و احوالپرسی کردیم داخل تالار دیدار کاخ نوروز شدیم همه صندلی ها پر بود وهیپ جایی نمانده بود . برنامه شروع شده بود ومجری داشت توضیحاتی میداد . دیدیم گوشه سمت راست انهای تلار یک صندلی هست با سامان رفتیم انجا دیدیم دیدش و زاویه نگاه کردنش بد نیست و میشه هم ایستاده برنامه دید انجا ایستادیم گاهی من روی صندلی می نشستم گاهی سامان و از انجا که میخواستم عکس وفیلم بگیرم انجا بهتر از روی صندلی یا وسط جمعیت بود .

صدای مجری چندان خوب نبود به نظرم مجری توانایی نبود فکر کنم افغانی بود سامان میگفت مجری افغانی است برنامه موسیقی محلی وترانه خوانی از خوانندگان خوب و مطرح تاجیکستان وافغان بود نام های خوانندگان تاجیک قبلا شنیده بودم وترانه هایی از انان گوش کرده بودم اما از خوانندگان افغان کسی به نظرم اشنا نیامد یا شاید من انها را خوب نمی شناختم .حالا فرصتی بود که برای اولین بار خوانندگان زن تاجیک که تعدادشان کم هم نبود از نزدیک ببینم وصدایشان بشنوم . دو سه نفری از انان با چهره هاشان وترانه هایشان اشنا بودم از جمله شبنم ثریا از جمله ماهره و مینا و... چند تن دیگر

اغاز برنامه با رقص محلی اما ریتم خارجی بود که دختران محلی پوش تاجیک به اتفاق پسر جوانی که دف میزد وخوب میرقصید با انان همراهی میکرد شروع شد و باز نیز رقص  محلی تاجیک با لباس ها وریتم محلی مردم تاجیکستان . برنامه بعدی کرنای بلند و دهل تاجیکی بود که معمولا با این کرناهای بلند که صدای بلند وکش داری دارد و در مراسم های سنتی وحتی در عروسی ها نیز مینوازند گرمی بخش تالار دیدار بود . من این همه کرنای بلند با این شکل اوازی که گاه شبیه  ساز جنگ وطبل قدیمی بود یکجا و در چنین شکل نواختن ندیده بودم یکی از تاجیک ها میگفت این نوع ساز واواز و دهل وکرنا مربوط به پیش از دوران اسلام است و در زمان هخامنشیان بوده است . هرچه بود بسیار قدیمی وتاریخی بود . موقع نواختن به سمت بالا میگرفتند وبصورت هماهنگ نیم دایره با هم به صدا در می اوردند .من از این پاس داشت های تاریخی و سنن که مربوط به تاریخ گذشته ما ایرانیها والان تاجیک ها بود خیلی زیبا دیدم کاری که در کشور ما عملا به فراموشی سپرده شده است وبه جای تاریخ خودمان تاریخ دیگر کشورها را وارد سنن پربار خودمان کرده ایم که هیچ نسبتی با ان نداریم .

مجری برنامه چند لحظه ای با خواندن چند شعر زیبا به روی سن امد و فرا رسیدن سال 95 و نوروز باستانی را به همه تبریک گفت . خواننده بعدی خواننده مرد جوانی از کشور افغانستان بود . مجری برای امدنش چند بار خواهش کرد که بیایند مانند وقتی که مراسم عقد کنان ما ایرانیها که ملا خطبه عقد میخواند و زنها میگویند عروس رفته گل بچینه . البته مجری اینرا نمی گفت اما طنازی و عشوه اش و تمنایش اینطوری بود . این نشان میدهد هنوز در کشورهای افغانستان وتاجیکستان کرشمه و غمزه عنصر مهمی در روابط انها پایدار است و به ان اهمیت میدهند   . در صورتی که ما ایرانیها این پدیده را در سطح روشنفکری و متاسفانه گاه شهرهای بزر گمان انرا کم مایه میدانیم در صورتی که اینها انرا با وجود صمیمی خودشان ودر ذات خودشان انرا بیان وبا رفتارشان نشان میدهند . مانند لباس پوشیدنشان که یکنفر ایرانی اگر انرا در شهر بزرگی چون دوشنبه ببیند فکر میکند خیلی دهاتی لباس پوشیده اند .

خواننده بعدی خواننده کم پشت مویی بود که اخرش نفهمیدم افغانی میخواند یا تاجیکی صدایش خوب بود اما وضوح شعر وترانه هاش معلوم نبود کلا صدا گذاری ها چندان موفق نبود به نظرم چیدمان بلندگو ها و تنظیم صدا خوب نبود حداقل در سالن اینگونه بود شاید در ضبط وتولید برای تلویزیون اریانا خوب باشد من نمی دانم .

شبنم ثریا خواننده نام اشنای مردم تاجیکستان کسی بود که با لباس تلفیقی زیبایی از سنت ومدرن با گروه رقص زنان خود بروی صحنه امد که مورد تشویق بسیار قرار گرفت خانم ثریا به لحاظ درجه واندازه میشود گفت از بیشتر خوانندگان زن تاجیکستان از مرتبه بالاتری برخوردار است خواننده ای که در بین ایرانیان وافغانها کاملا شناخته شده است و معمولا از گرانرترین خواننده های زن تاجیکستان در اجرای کنسرت ها و دعوتی های انجا است . البته خوانندگان پرطرفدار هیچگاه بی حاشیه هم نبودند . بر اساس بعضی گفته ها مثل اینکه خواهرش چند وقتی نیز به خاطر مواد مخدر زندانی وتحت تعقیب بوده است وبا بعضی از باندها در افغانستان ارتباط داشته است . انشب خواهر ومادر ثریا در قسمت بالای تالار دیدار که محل تجمع خوانندگان بود و بقول امروزیها در جایگاه وی ای پی بودند نشته بودندوبرنامه را از انجا تماشا میکردند .

خواننده بعدی یک مرد افغانی بود که منو یاد عباس قادری خواننده قدیم خودمان می انداخت البته به جذابیت عباس نبود . ترانه اول کمی عاشقانه خواند دومی با رقص دختر افغان همراه بود که زیبا می رقصید  . خواننده بعدی به نظرم ماهره بود که صداش از تو راه پله ها با ترانه تو اگر عشق مرا به سر نداری مای لش  میخواند و وقتی به روی سن امد شور دیگری به تالار داد . مای لش در زبان تاجیکی چندین مفهوم دارد . به معنای مسله ای نیست . به معنای باشد و حتی مثل اوکی انگلیسی هم بکار میرود . بعد از ماهره مینا بود که لحن خاصی در صدایش دارد که متفاوت از خوانندگان بقیه زن تاجیک است وچند ترانه معروف مانند بچه دروازه دارد که خیلی دلنشین است خواننده ای پر شر وشور که معمولا هیجانی ترانه میخواند . بعد از مینا خوانندگان دیگری هم امدند وخواندند ورفتند اما دوربین من هم مموری تمام کرده بود وهم باطری . در کل 8 ونیم شب بود که از انجا بیرون امدیم شب وروز خوبی را سپری کرده بودیم با کلی خاطره و چه بهتر که ادم روزها وشب هایش را زندگی کند نه اینکه فقط تکرار کند انهم به ملولی و بی مقداری . ارزش انسان به افریدن وخلق زیبایی و توجه به الام انسانهاست و دادن شور و سرزندگی به خویش و دیگران وگرنه برای چه امده ایم به این جهان .

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ستاره های اوز...
ما را در سایت ستاره های اوز دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : جمشید رضایی ewazstar بازدید : 326 تاريخ : شنبه 22 خرداد 1395 ساعت: 5:00

یک دستگاه سونوگرافی سامسونگ به بیمارستان امیدوار اوز اختصاص یافت | ستاره های اوز

| اوز امروز

 

یک دستگاه سونوگرافی سامسونگ به بیمارستان امیدوار اوز اختصاص یافت

 

ابراهیم احمدی : دانشکده علوم پزشکی لارستان با همکاری وزارت بهداشت و تامین اعتبار ۱۵۰ میلیون تومان یک دستگاه سونوگرافی سامسونگ خریداری و به بیمارستان امیدوار اوز اختصاص دادند.

دکتر امین حیدری ریاست بیمارستان امیدوار اوز با اعلام این خبر افزود: برای تحویل این دستگاه محمد شریف کریمپور به تهران اعزام گردید و دستگاه سونوگرافی را تحویل گرفته و به بیمارستان واصل شد.

کامران مبشری مدیر بیمارستان نیز گفت: برای تکمیل تجهیزات درمانی بیمارستان اوز یک دستگاه پروب واژینال به مبلغ ۱۶ میلیون تومان نیز خریداری شده تا ازاین پس امکان انجام سونوگرافی های زنان با کیفیت بهتر از قبل امکان پذیر باشد

اکنون که سخت افزارهای خدمات سونوگرافی بیش از گذشته تامین شده است، مردم امیدوارند با تلاش مسئولین مربوطه  برای برنامه ریزی بهتر در زمینه حضور متخصص رادیولوژی در بیمارستان اوز نیازی به اعزام به شهرهای همجوار برای انجام سونوگرافی نداشته باشند و ارائه این خدمت تشخیصی همه روزه در بیمارستان اوز امکان پذیر باشد.

 

 

ستاره های اوز...
ما را در سایت ستاره های اوز دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : جمشید رضایی ewazstar بازدید : 194 تاريخ : پنجشنبه 20 خرداد 1395 ساعت: 17:29

 

زنی که فکر می کرد چاق شده، کیست ۹ کیلویی در شکم داشت

هفت‌برکه (گریشنا): دکتر احمد عبدالهی یک کیست ۹ کیلوگرمی را از تخمدان یک خانم ۵۵ساله با موفقیت خارج کرد.

به گزارش روابط عمومی دانشکده علوم پزشکی، دکتر احمد عبدالهی، فوق تخصص جراحی سرطان و سرپرست دانشکده علوم پزشکی گراش، موفق شد در یک عمل جراحی، کیست ۹ کیلوگرمی را از تخمدان یک خانم ۵۵ ساله با موفقیت خارج کند.

دکتر عبدالهی درباره ی این عمل جراحی گفت: «بیمار که به دلیل بزرگی شکم فکر می‌کرد دچار چاقی شده است در یک سونوگرافی متوجه می‌شود دلیل بزرگی شکم وجود کیست بزرگ تخمدان است.» او همچنین در ادامه بیان می‌کند: «پس از مراجعه این بیمار به بیمارستان گراش، توانستیم در روز دوشنبه، هفدهم خردادماه در یک عمل جراحی یک ساعته، به کمک تیم جراحی اتاق عمل بیمارستان امیرالمومنین علی (ع) شهرستان گراش، این کیست ۹ کیلوگرمی را از تخمدان بیمار با موفقیت خارج کنیم.»

وی ضمن تشکر از تیم جراحی  و بیهوشی اتاق عمل  بیمارستان گراش افزود: «حال عمومی این بیمار ۵۵ساله که اهل یکی از روستاهای شهرستان گراش است خوب است و امروز، نوزدهم خردادماه، از بیمارستان ترخیص می‌شود.»

ستاره های اوز...
ما را در سایت ستاره های اوز دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : جمشید رضایی ewazstar بازدید : 193 تاريخ : پنجشنبه 20 خرداد 1395 ساعت: 17:29

مدیر شرکت اعمار از احداث بزرگترین برج جهان در دوبی با ارتفاع بیش از 930 متر خبر داد.

به گزارش ایسنا، محمد العبار- مدیر شرکت ساخت و ساز اعمار به شبکه سی ان ان اظهار کرد که بزرگترین برج جهان با ارتفاع بیش از 930 متر و در مساحتی بالغ بر یک 1200 هکتار احداث می شود.

وی افزود: ارتفاع این برج با طول زمین فوتبال برابری می کند عملیات احداث این برج از ماه آینده رسما آغاز می شود و در اوایل سال 2020 میلادی افتتاح خواهد شد.

العبار خاطر نشان کرد: این برج در خور دوبی و در سواحل خلیج فارس و با هزینه‌ای بالغ بر 3 میلیارد و 650 میلیون درهم احداث می شود.

ستاره های اوز...
ما را در سایت ستاره های اوز دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : جمشید رضایی ewazstar بازدید : 150 تاريخ : سه شنبه 18 خرداد 1395 ساعت: 4:59

مسابقه عكاسی با موضوع " آداب و رسوم مردم لارستان كهن در ماه مبارك رمضان "

 

با توجه به رسالت موزه مردم شناسي اوز در امر بررسي آداب و رسوم و فرهنگ مردم منطقه ، موزه اوز مسابقه عكاسي با موضوع " آداب و رسوم مردم لارستان كهن در ماه مبارك رمضان " برگزار می كند . 
اين مسابقه در دو بخش برگزار مي شود : 
١- تصاوير جديد : 
اين تصاوير مي توانددر مورد انواع مراسم در ماه مبارك رمضان ( عبادات مردم در مساجد ، مراسم قران خواني ، نماز تراويح ، نماز قيام ، اهدا و توزيع زكات و فطريه بين مردم ، مراسم عيد فطر ، مواد غذايي مختص اين ماه و يا ساير مطالب مرتبط با اين ماه مبارك ) باشد .

٢- بخش ویژه : 
با موضوع " یاد ها و خاطره ها " ( تصاوير و عکس های قديمي در رابطه با موضوعات ذكر شده در بند ١ ) 
-تصاوير تهيه شده با موبايل و كليه دوربين ها قابل پذيرش مي باشد . 
- به رسم يادبود به سه عكس برتر در هر دو بخش جوايزي اهدا خواهد شد . 
- هرشخص حداكثر ٥ عكس در هربخش مي تواند ارسال نمايد . 
- زمان ارسال تصاوير : 
از اول ماه مبارك رمضان تا پايان روز عيد فطر مي باشد .

- نحوه ارسال عكس ها : 
از طريق تلگرام به شماره ٠٩١٧١١٧٠٨٩٦


- اسامی صاحبان تصاوير برتر ، در تاریخ ١٣٩٥/٤/٢٥ اعلام می گردد . 
- لازم به ذکر است عکس های ارسالی توسط تیم داوری و ( بدون نام شرکت کننده )بازبینی و عکس برتر انتخاب می شود . 
-اسامي داوران 
اوز : طه قاضي زاده 
بندر عباس : بيژن پيرزاد 
شيراز: سينا سيفايي 
تهران : هادي صديقي

موزه مردم شناسي اوز

ستاره های اوز...
ما را در سایت ستاره های اوز دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : جمشید رضایی ewazstar بازدید : 143 تاريخ : سه شنبه 18 خرداد 1395 ساعت: 4:59

بزرگان دین اسلام ماه رمضان را ماه نزدیکی به خدا و تزکیه و تحمل گرسنگی وتشنگی دانسته اند ودر این باب سفارشات وتاکیدات زیادی شده است تا از زیاده خواهی پرهیز گردد تا افراد غنی بدانند که فقرا

.در گرسنگی چه میکشند و ماه رمضان را ماهی برای تحمل وطاقت در برابر سختی ها دانسته اند .

دیشب دوستی رفته بود تا طبق معمول از کارفور یکی از سنترها دو عدد مرغ بگیرد . میگفت نمی دانم چه شده بود انقدر شلوغ بود که حد نداشت وانگار که اجناس در حال تمام شدن است همه هجوم اورده بودند تا خرید کنند میگفت دیدم عده ای انجا ایستاده اند وداخل نمی روند بعد متوجه شدم اینها منتظر هستند گاری خالی شود تا گاری گیرشان بیاید . دیدم من احتیاج به گاری ندارم اما داخل نشده برگشتم به خودم گفتم گاری هیچ تو صف که باید بایستی تا حساب کنی . برای همین از خیر خرید مرغ گذشتم و امروز صبح که خلوت بود مرغ خریدم . 

ایا در این ماه مردم به سخنان بزرگان دین بیشتر توجه میکنند یا به حرص و ولعی که برای بعد از روزه دارند ؟ 

ماه رمضان بر مسلمین جهان وروزه داران مبارک باد 

ستاره های اوز...
ما را در سایت ستاره های اوز دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : جمشید رضایی ewazstar بازدید : 127 تاريخ : سه شنبه 18 خرداد 1395 ساعت: 4:59

 

 

چاپ وانتشار کتاب سفرنامه تاجیکستان به خط وزبان تاجیکی در تاجیکستان 

 سفرنامه تاجیکستان فرهاد ابراهیم پور که با عنوان سرزمین مرحمت ورحمت قبلا در سایت ستاره های اوز به دید علاقمندان رسیده بود در سال 2015 هفته نامه نگاه تاجیکستان که هفته نامه ای پرتیراژ است انرا  طی 8 ماه بصورت هفتگی و شماره بندی شده به چاپ رساند . در سفر دوباره ای که به ان کشور در فوریه سال 2016  داشتم تعدادی از دوستان نویسنده تاجیک وشاعر علاقمند بودند که  انرا بصورت کتاب به چاپ سپرده شود  زحمات این دوستان واستقبال از این سفرنامه باعث شده تا این کار عملی گردد .  چند روز پیش یک نسخه از انرا برایم فرستادند . این کتاب به خط سرلیک و به زبان تاجیکی منتشر شده است که جا دارد از دوست گرانمایه ونویسنده ومعاون کانون نویسندگان تاجیکستان استاد یونس یوسفی تشکر ویژه نمایم که همت والایی در ویراستاری وخط گردانی بعهده داشته اند .وخوشحالی مرا دوچندان نمودند .  

 

.  

ستاره های اوز...
ما را در سایت ستاره های اوز دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : جمشید رضایی ewazstar بازدید : 168 تاريخ : يکشنبه 16 خرداد 1395 ساعت: 21:42

 

18 تیم از بخش اوز در بیست و ششمین دوره جام فوتسال رمضان اوز حضور دارند

عارف حاجی پور:

بیست و ششمین دوره مسابقات جام فوتسال رمضان اوز با شرکت 18 تیم از بخش اوز در قالب 4 گروه زیر نظر هیئت فوتبال بخش اوز در سالن میراحمدی اوز در شب های ماه رمضان با هم به رقابت می پردازند.

مراسم قرعه کشی این مسابقات در حضور سرپرستان و مربیان تیم های شرکت کننده در دفتر هیئت فوتبال اوز برگزار شد و تیم ها ، حریفان خود را در مرحله مقدماتی شناختند.

 

امسال از روستای کهنه 2تیم در این مسابقات حضور دارند که  تیم کهنه ب با قرعه بدی مواجه شده و برای صعود از گروه خود کار دشواری دارد و با تیم های امید الف ، شاهین الف و شاهین فیشور هم گروه شده است. تیم کهنه الف با قرعه بسیار خوبی برخورد کرده و شانس اول گروه برای صعود به مرحله بعد به شمار می رود. تیم کهنه الف با تیم های نفت الف ، شهاب فیشور ، قلات و جوانان شاهین اوز هم گروه می باشد.

 تیمهای کهنه الف و ب برای موفقیت و هماهنگی هر چه بیشتر بازیکنان در این مسابقات با برگزاری بازی های تدارکاتی بین همدیگر و تیم های دیگر همانند امید و شاهین اوز و فیشور در سالن های اوز آمادگی خود را محک زدند.

 

ستاره های اوز...
ما را در سایت ستاره های اوز دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : جمشید رضایی ewazstar بازدید : 126 تاريخ : شنبه 15 خرداد 1395 ساعت: 15:05

محمد علی، قهرمان سه دوره بوکس سنگین وزن جهان بود که فعالیت های وی درجریان جنبش مدنی آمریکایی های آفریقایی تبار، نام او را در تاریخ سیاسی آمریکا نیز ماندگار کرد.

به گزاری ایرنا به نقل از ان بی سی نیوز،  وی برای بیش ازسه دهه ازبیماری پارکینسون رنج می برد که به تدریج میان او و دنیای حرفه ای بوکس فاصله انداخت.

کلی تا همین اواخر نیز از فعالیت های سیاسی دست نکشید و ماه دسامبر گذشته طی بیانیه ای از دونالد ترامپ، نامزد احتمالی جمهوری خواهان در انتخابات ریاست جمهوری به علت اظهاراتش در مورد 'ممنوع الورود کردن مسلمانان به آمریکا' انتقاد کرد.

محمد علی پیش از مسلمان شدن نامش کاسیاس کِلِی بود.

او از دوازده سالگی مشت زنی را شروع کرد و ۱۰ سال بعد (۱۹۶۴) قهرمان بوکس جهان شد.

سه سال بعد از کسب عنوان قهرمانی جهان، محمد علی از خدمت در ارتش آمریکا سر باز زد.

او علاوه بر مخالفت علنی با جنگ ویتنام، گفت باورهای مذهبی اش به او اجازه حضور در ارتش را نمی دهد.

پلیس آمریکا به همین علت محمد علی را بازداشت کرد و عناوین قهرمانی اش هم از او سلب شد.

محمد علی که به اتهام 'فرار از خدمت' گناهکار شناخته شده بود، چند سالی از رینگ بوکس دور ماند تا این که در آغاز دهه ۷۰ میلادی دادگاه عالی آمریکا محکومیت وی را لغو کرد.

کلی در سال ۱۳۷۲ به ایران نیز سفر کرد.

ستاره های اوز...
ما را در سایت ستاره های اوز دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : جمشید رضایی ewazstar بازدید : 160 تاريخ : شنبه 15 خرداد 1395 ساعت: 13:38

 

تاج زاده آزاد شد

وکیل مدافع مصطفی تاج زاده از آزادی موکلش در شب گذشته خبر داد. 
 
هوشنگ پوربابایی در گفت و گو با خبرنگار ایسنا بابیان این مطلب گفت: همانگونه که سابقا هم گفته شده بود که اقای تاجزاده 15 خرداد ازاد می شود، وی دیشب پس از اتمام دوران محکومیتش از زندان آزاد شد. 
 
وی افزود: موکلم اکنون در منزل به سر می برد. 
 
به گزارش ایسنا، مصطفی تاج زاده از 23 خرداد سال 88 در زندان بوده است. 

ستاره های اوز...
ما را در سایت ستاره های اوز دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : جمشید رضایی ewazstar بازدید : 131 تاريخ : شنبه 15 خرداد 1395 ساعت: 13:38